31.05.2012

Ört de nereyi?

- Öhöm öhöm.Bugün de bi' eleştiri yazısı yazmak niyetindeyim.Kaç gündür konuları topluyorum aklımda.Topluca yazmak daha pratik ayrıca.Neyse,başlıyorum.Hazır ol.
  Başörtü takan kadının bi' ideolojisi,savunduğu bi' fikri,bi' amacı olmalı ki bunu uygulamaya geçirerek artık meşrulaştırmış oluyor.Demek istiyor ki;'Ben kendimi dışarıdan,maddiyattan,gözlerden sakınıyorum.İbadetimi uygulamaya dökerek bunu ispatlamak amacım.'Şimdi şöyle düşünelim;başı açık olan bi' kadına dışarıdan bakınca ibadetinin ne derecede olduğunu anlayamazsın.Belki imanı bütündür;belki de zayıf.Hatta saçı açık bi' kadının namaz kıldığını duyan bazı insanlar şaşırır;'Helal olsun;açık ama namazını da kılıyor.','Aa,hem de açık.Bravo valla.'gibisinden.Ancak başörtü takan kız bu tip bi' ön yargı oluşturmamak için örtüsünü takar.Ee takmakla bitmiyor ki iş.Sen bi' sorumluluk alıyorsun bi' kere.Senin o örtüyü takmaktaki amacın;'Bakın,ben kendimi kötülüklerden sakınmak amaçlı örtümü takıyorum.Anlayın ki ben artık kendime,davranışlarıma,sözlerime çok daha fazla özen göstereceğim;görünmeyen ibadetimi görünür kılmak için.'olmalı.Ancak sen;'Başörtümü de taktım.Bu bana yeter.Artık tamamım.Cennete ön sıradan biletimi alarak torpili de kaptım.Oley.'dersen komik olursun.Düşün ki başı açık ancak kendini söz ve davranışlarıyla sakınan bi' kadın mı yoksa başı kapalı olup ahlaka uymayacak o örtüye yakışmayacak davranışlar sergileyen mi cennete gider?Sırf o örtü başında diye cennete almaz seni kimse.Açık olan kız ise cennete takvasını da alır gider tın tın.Oh mis.
  Önemli olan zaten baş örtmek değil.Kalp örtmektir.Neye karşı?Şeytana,vesveseye,kötülüğe,günaha,harama karşı.Allah-u Teala'nın ilk sözünü ettiği örtü takva örtüsüdür.Takvası olmayan kadın,örtü takmış ne fayda?Ha çırılçıplak ha örtülü ne farkeder?O örtü tek başına sadece bi' kumaş parçasıdır.Anlamı yoktur ki.Cansızdır.Ona anlam katan davranışlardır,sözlerdir,görünmeyen ibadeti görünür kılma arzusudur.
  Madem ki başını örttün;ondan önce içini ört.Aksi halde;'İç örtmeden o örtünün hakkını vermeden dünya malından ödün vermeden bi' güzel yaşarım.'diyorsan çıkar o örtüyü.Ha örtü takmışsın ha takmamışsın;ne farkeder?Sırf başında örtün var diye ne cennetten torpilin olur ne de seni adam yerine koyarlar.En azından açık olan kız niyetini belli eder.Hani o yaparsa;'Olabilir.Zaten aksini iddia edecek bi' gövde gösterisi de yapmamış.Sorumluluğunu alıp da çiğnediği bi' değer de yok görünürde.'der insan.Ancak o örtüyü kullanıp onun arkasına sığınıp iş pişirir saman altından su yürütürsen sana sadece;'Yazık.' ve 'Dönek.'denebilir.