16.07.2012

Türk eşit değildir Kürt


  Kürt olduğunu iddia eden bazı insanlar şöyle diyor;’Ben Kürt’üm.Türklerle bi' davam yok.Barış istiyorum.’Türk olduğunu iddia eden bazı insanlar da şunu söylüyor;’Ben Türk’üm.Kürtlerle bi’ sorunum yok.Biz kardeşiz.Benim Kürt arkadaşlarım da var.’Bakıldığında her şey normal görünüyor,değil mi?Sorun yok.Herkes terör bitsin istiyor gibi gözüküyor.Ama burada ince bi’ çizgi var ve kimse bunu farkedemiyor.İşte ayrımcılık zaten bu cümlelerde,düşüncelerde peyda oluyor.Bu ayrımcı zihniyet son bulup;’Kürt,Ermeni,Çerkez,Laz yoktur.Bu ülkede yaşayan herkes birdir,Türk'tür.’denildiği zaman barış sağlanabilir toplumda.Türklüğe zaten bir olmak kökenleri tek bir çatı altında toplamak için vurgu yapılıyor.'Yaşadığım ülkenin adı Türkiye.Ben Türk'üm.Kimliğimde T.C vatandaşı olduğum yazıyor.Bu ülke sınırları içinde yaşayan herkes Türk'tür.'Bunu sindirebilmek konu.
   Başka bi’ konu;Türk olmakla Kürk olmak bir tutulamaz zaten.Türkiye’de yaşayan biri yabancı bi’ ülkede bulunduğu zaman o kişiye nereli olduğu sorulduğunda Türkiye’de yaşayıp kimliğinde T.C yazdığı için dolayısıyla Türkiyeli veya Türk olduğunu söyleyecektir.Türkiye’de yaşadığı ili veya kökenini söylemez.Eğer detay sorulursa söyler.Demek ki Türklük ana konumda.Bunu bi’ metine benzetebiliriz.Metinin teması Türklüktür.Konusu da paragraflarda yer alan kökenlerdir(Kürt,Laz,Çerkez,Ermeni,v.b).Paragrafların birleşimiyle metin oluşur.Paragraflar metinden ayrı olarak ele alınamaz.Eğer detay istenirse incelenebilir.Ancak onun dışında esas olan metnin temasıdır.Evet,metni paragraflar bi’ araya getirir.Ancak tek bi’ paragrafla da metin olmaz.Yani Türk olmak metin temasıdır,Kürt olmak paragraf konusudur.
   Barışın olmasını istediğini iddia eden Kürt kökenli insanlar var elbette.Ancak bazılarından duydum ki;'Ben barış olsun istiyorum.Ama kendimi Türk gibi değil;Kürt gibi hissediyorum.'Mesele zaten Kürt kökenli olup da Kürt gibi hissetmek değil;Türk gibi hissetmek.Böyle düşünüldüğü ve konuşulduğu zaman gerçekten barışı istediklerine inanılır.Aksi hali sinsi bi' göz boyamacadan başka bi' şey değil.